Duurzame klantrelaties dankzij klachtenmanagement

Ontvangt uw bedrijf weinig klachten van klanten? Goed nieuws! Toch? Of komt dit wellicht doordat klachten niet op de juiste plek in uw bedrijf binnenkomen of niet (goed) worden opgevolgd? Debiweb maakt klachtenmanagement een fluitje van een cent en zorgt dat iedere klacht de juiste aanpak krijgt. Met onze software voor creditmanagement stroomlijnt u uw debiteuren- en klachtenbeheer, creëert u overzicht en zorgt u voor duurzame, beter renderende klantrelaties.

✅ Verzamel klachten van klanten op één centrale plek
✅ Creëer overzicht in de hoeveelheid én soorten klachten
✅ Maak van een klacht een kans
✅ Laat uw klant zich gehoord en gewaardeerd voelen
✅ Creëer duurzame klantrelaties en een hogere klantwaarde

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan!

Debiweb klachtenmanagement klachtenbeheer software

Debiweb kan bogen op ruim 25 jaar kennis en ervaring in creditmanagement. In die periode kwamen we vaak in contact met bedrijven die klachtenregistratie en -afhandeling als bijzaak zagen.

Toen we bijvoorbeeld voor een klant begonnen met het versturen van de eerste correspondentie naar zijn debiteuren, kwam er vrij snel veel respons. De reactie? ‘Ik word eindelijk gehoord, ik kan eindelijk mijn klacht kwijt. Nu wil ik wel betalen.’ Onze klant was zich niet van bewust van het bestaan van deze klachten. Hij was blij dat deze nu boven tafel kwamen, zodat zijn bedrijf kon toewerken naar oplossingen. En uiteindelijk meer betaalde facturen.

Effectief klachtenmanagementsysteem

Met een klachtenmanagementsysteem als Debiweb voorkomt u dat klachten versnipperd raken over uw hele bedrijf. En dat u van elkaar niet weet wie wat wanneer oppakt. Daar komt bij dat in een bedrijf vaak tegengestelde belangen spelen tussen afdelingen. Zo wil de debiteurenbeheerder dat openstaande facturen zo snel mogelijk betaald worden. Terwijl de verkoper het liefst weer nieuwe facturen creëert, want dat betekent immers dat hij iets verkocht heeft. Maar als uw bedrijf klachten niet eerst oplost, stapelen de openstaande facturen zich steeds verder op.

In Debiweb geeft u op een centrale plek iedere klacht een eigen stappenplan met benodigde actiepunten, gekoppeld aan een factuur én debiteur. De standaard aanmaningsflow voor de debiteur blijft daarnaast intact, zodat u óók niet-klacht gerelateerde facturen volgens hun eigen stappenplan kunt afhandelen.

‘Debiweb denkt en onthoudt voor ons. Met het aantal klanten dat wij hebben, is dat overzicht essentieel.’

Maak van een klacht een kans

Debiweb maakt precies inzichtelijk welke klantklachten uw bedrijf ontvangt. Door deze ook daadwerkelijk op te pakken, verhoogt u niet alleen de klanttevredenheid maar neemt u ook redenen weg om facturen niet te betalen. Zie een klacht als een kans om in gesprek te komen met uw klant. Om hem beter te leren kennen en te weten wat er speelt in zijn bedrijf. Zo kunt u op voorhand ook tijdig inspelen op ontwikkelingen. In plaats van achteraf, als het vaak te laat is.

Debiweb klachtenmanagement klachtenbeheer software

Software voor klachtenmanagement

Klachtenmanagement maakt in Debiweb onderdeel uit van een veel breder softwarepakket voor debiteurenbeheer. In een overzichtelijk dashboard ziet u in onze webapplicatie onder meer hoeveel klachten er lopen, waar ze over gaan, wat de gemiddelde oplostermijn is en hoeveel er naar tevredenheid worden opgelost. Met deze input kan uw bedrijf gericht sturen op het verbeteren van uw eigen organisatie. Met betere communicatie naar uw klanten, maar ook intern.

Met Debiweb haalt u overigens veel meer in huis dan alleen software voor klachtenmanagement en debiteurenbeheer. Het is een totaalpakket voor creditmanagement, waarmee u toewerkt naar:

✅ Inzicht in bedrijfsrisico’s en redenen van non-betalingen
✅ Grotere efficiency in uw bedrijfsprocessen
✅ Verlaging van de gemiddelde betalingstermijn (DSO)
✅ Verhoging van uw werkkapitaal en ruimte om te investeren
✅ Beperking van onnodige afschrijvingen op uw debiteuren
✅ Tevreden klanten en duurzame klantrelaties

‘Dankzij Debiweb is het overzicht terug en de ergernis voorbij’

Ook uw klachtenmanagement stroomlijnen in Debiweb?

Wilt u uw klachtenmanagement stroomlijnen en tegelijkertijd uw bedrijf naar een hoger plan tillen met creditmanagement? Debiweb biedt uitkomst. Wilt u meer weten over de mogelijkheden? Wij gaan graag met u het gesprek aan.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan!

Bekijk hier het abonnement van Debiweb!

Of bekijk alle voordelen van Debiweb!